BLADFORMULE

Over het hoe en waarom ...

Hap&Tap Magazine gaat - de naam zegt het
al - voornamelijk over eten en drinken. We richten ons qua adverteerders tot het midden -en hogere segment in de horeca en betreffende de lezers tot een ieder die professioneel dan wel particulier een bepaalde feeling met de horeca heeft. We benadrukken de Bourgondische levensstijl. 

Advertenties staan op de linkerpagina’s, redactionele items zoveel mogelijk aan de rechterkant. Hiermee wordt een duidelijke visuele scheiding aangebracht tussen advertenties en redactionele inhoud en dat komt de overzichtelijkheid ten goede. Professionele fotografen en tekstschrijvers verzorgen de inhoud. De lay-out van het magazine wordt in eigen beheer gedaan. De bijzondere afmetingen van het blad (24 x 34 cm) dragen bij aan de extra ‘eye-catchingfactor’... Hap&Tap Magazine - het eerste nummer verscheen in december 2006 - is een graag geziene (en veel gelezen) gast in de horeca.

BEREIK

Hap&Tap Magazine verschijnt 12 x per jaar en wordt verspreid (controlled circulation) op ongeveer 2000 horeca-gerelateerde adressen in de provincies Noord-Brabant en Zeeland plus een aantal plaatsen in het grensgebied met België. 

De online-editie van het magazine - te bereiken via deze website - heeft gemiddeld 1700 bezoekers per maand en het veelvoudige daarvan aan 'pageviews'. Daarnaast zijn we actief op verschillende social media kanalen. Het digitale platform heeft een 'fanbase' van ongeveer 5000 personen en bedrijven. Je vindt ons op Facebook en Instagram.

VOOR CONSUMENTEN

Het blad is een combinatie tussen vakblad en 'glossy'. De belangrijkste reden om vakblad en glossy samen te voegen ligt besloten in de wijze waarop wij onze toegevoegde waarde voor de horecabranche zien. Het blad richt zich voor een belangrijk deel rechtstreeks tot de consument. Wat ons betreft staat of valt het succes van de horeca namelijk met de bereidwilligheid van consumenten geld te besteden in die sector. Zonder consumenten geen gasten in de restaurants, geen klanten in het café en dus geen omzet voor de (horeca)leveranciers.

Vandaar dat Hap&Tap Magazine constant bezig is 'de consument' ervan te overtuigen meer tijd in de horeca te spenderen en het blad staat vol met tips en goede ideëen om die doelstelling te verwezenlijken. De bedoeling - en gelukkig ook de praktijk - is dat bezoekers van horecagelegenheden het blad pakken, doorbladeren en lezen! 

VOOR HORECA EN LEVERANCIERS

Hap&Tap Magazine is met name populair bij restaurateurs omdat zij elke maand zien dat onze bladen goed gelezen en zelfs meegenomen worden. Ze zien dus dat het nut heeft bij ons te adverteren omdat de doelgroep rechtstreeks bereikt wordt. Vervolgens is het natuurlijk zaak dat de ondernemers zelf interesse tonen in het blad. Even afgezien van het feit dat de horeca 'een klein wereldje' is en iedereen graag wil weten hoe het de collega's vergaat, komt hier de 'vakblad-formule' om de hoek kijken.
Leveranciers richten zich middels de advertorials die wij verzorgen rechtstreeks tot de ondernemer. Daarnaast hebben we vrijwel elke maand productspecials of gaan we dieper in op bepaalde trends en vragen we een topkok een bepaald gerecht te bereiden. Dit alles is leuke info voor de geinteresseerde particulier cq. consument maar vooral interessant voor de horecaprofessional die alles over het vak wil weten. 

OFFERTE OP MAAT

Benieuwd naar wat we voor elkaar kunnen betekenen? Bel ons, stuur een e-mail of vul het formulier in. Wij lichten een en ander graag mondeling toe en maken (geheel vrijblijvend) een offerte op maat.